Elektroniczne zarządzanie zakupami
eProcurement
Jak mieć zakupy pod pełną kontrolą?
W niektórych obszarach działalności firmy uzyskane oszczędności w zakupach nie są całkiem oczywiste. Przykładem tego jest zaopatrywanie się w artykuły nieprodukcyjne o charakterze masowym (tzw. produkty kategorii C). Pozbawione koordynacji zamawianie artykułów o stosunkowo niskiej wartości generuje przy tym relatywnie wysokie koszty tych procesów zakupowych. Tym istotniejsze jest zatem uzyskanie kontroli nad tym procesem zakupowym i zadbanie o jego pełną przejrzystość.
Poniżej przedstawiamy nasze rozwiązania e-Procurement i pokazujemy, że zakupy w formie elektronicznej mogą przynieść Państwu znacznie większe oszczędności. Nasze doświadczenie i oferta z zakresu e-Procurement jest do Państwa dyspozycji w 18 krajach europejskich. Warto skorzystać!
Korzyści dla klienta
Większa kontrola procesów zakupowych
Rozwiązania e-Procurement pozwalają wyeliminować zakupy poza ustalonymi procedurami, czyli np. kupowanie artykułów nisko cennych przez pracowników wg własnego wyboru. Zakupy e-Procurement umożliwiają grupowanie zapotrzebowania i dokonywanie zamówień wyłącznie u tzw. certyfikowanych dostawców na uzgodnionych warunkach kontraktowych.
Niższe koszty procesów zakupowych
Koszty procesów zakupowych w przypadku zamówień artykułów nieprodukcyjnych oraz o mniejszej wartości często znacznie przewyższają ich cenę zakupu. Rozwiązania e-Procurement zapewniają w tym względzie pełną przejrzystość: zamówienia dokonuje się bezpośrednio z wynegocjowanego katalogu elektronicznego zgodnie z warunkami ustalonymi w danym przedziale czasowym.
Zoptymalizowane procesy zakupowe
Czas to pieniądz. Dzięki rozwiązaniom e-Procurement mogą Państwo oszczędzać jedno i drugie co pozwoli skoncentrować się na tym, co naprawdę ważne, na przykład na relacjach i negocjacjach z dostawcami.
Większa przejrzystość
Poszczególne etapy procesu zakupowego są przejrzyste i zrozumiałe dla wszystkich uczestników. Mogą Państwo sprawdzić, kto zgłosił jakie zapotrzebowanie i kto je następnie zatwierdził i zrealizował.
5 rzeczy, które należy wiedzieć o elektronicznym zarządzaniu zamówieniami
Międzynarodowe rynki zaopatrzeniowe
Rozwiązania e-Procurement – za pośrednictwem Internetu – umożliwiają nawet małym i średnim przedsiębiorstwom wejście na nowe rynki zaopatrzeniowe.
Zalety: można znaleźć dostawców za naciśnięciem jednego przycisku i porównać wiele ofert i cen. Najprostszym sposobem na to jest skorzystanie z platform zrzeszających wielu dostawców, takich jak simple system. Wielu dostawców oferuje bowiem swoje produkty i usługi, korzystając właśnie z takich rozwiązań systemowych, które działają niczym rynki elektroniczne.
Zwiększa to elastyczność procesu zakupowego: można zamawiać towary i korzystać z promocji i rabatów przez całą dobę, niezależnie od czasu i miejsca.
Przyspieszenie procesów operacyjnych
Działy zaopatrzenia w wielu firmach zmagają się z tym samym dylematem: wymagania stają się coraz bardziej złożone, a przy tym procesy biznesowe muszą być bardziej wydajne.
Jak zatem osiągnąć swoje cele? Stawiając na wydajność i standaryzację. Dzięki rozwiązaniom e-Procurement można bowiem pracować znacznie wydajniej niż w przypadku konwencjonalnych zakupów, które wymagają znacznych nakładów pracy manualnej. Niezależnie od tego, czy chodzi o wsparcie poszczególnych transakcji, czy procesów biznesowych, takich jak przetwarzanie zamówień i procesy płatności, rozwiązania e-Procurement umożliwiają ich uproszczenie i przyspieszenie. Oprócz zarządzania łańcuchem dostaw dotyczy to również działu finansowego i innych obszarów firmy zaangażowanych w proces zakupowy.
Korzyści taktyczne i strategiczne
Czy chcieliby Państwo zwiększyć przejrzystość swoich procesów zakupowych i móc od razu zmierzyć uzyskane wyniki? Analizy i raporty są standardowym elementem systemów e-Procurement.
Jak sprawdzają się Państwa dostawcy, jak zadowoleni są Państwa klienci wewnętrzni w firmie z dokonanego zakupu? Tego wszystkiego można się dowiedzieć za pomocą kilku kliknięć. Można także w okamgnieniu przeprowadzać analizy rynku, standaryzować umowy z dostawcami i egzekwować inne wytyczne dotyczące zaopatrzenia. Zapewnia to pełną przejrzystość wydatków w całej firmie, a także pomaga lepiej kontrolować powszechne, kosztowne „niewidzialne zakupy” (zakupy poza procedurami, tzw. maverick buying).
Artykuły kat. C: czyli kto nie szanuje grosza...
Artykuły kat. C to produkty o niskiej wartości w zakupie, jeśli chodzi o pojedyncze zamówienie, i zarazem wysokiej częstotliwości zamówień. Ponieważ produkty te są postrzegane jako nieistotne dla sukcesu firmy, wiele działów zakupów nie zwraca na nie wystarczającej uwagi. To jednak właśnie te produkty idealnie nadają się do rozwiązań e-Procurement i to dzięki nim można zapewnić firmie korzyści w bardzo krótkim czasie! Można bowiem w ustandaryzowany sposób przetwarzać większe skumulowane ilości zamówień.
My w kaiserkraft jesteśmy specjalistami w tej dziedzinie. Dlatego poświęciliśmy temu zagadnieniu osobny artykuł: więcej dowiedzą się Państwo tutaj.
Jakość i potencjał oszczędności
W porównaniu z tradycyjnymi zakupami manualnymi elektroniczne zarządzanie zamówieniami pozwala zautomatyzować wiele etapów procesu zakupowego. Dzięki temu pozostałe działania związane z zaopatrzeniem są znacznie szybsze, co oznacza więcej czasu na inne ważne zadania w firmie. Wynikające z tego oszczędności na kosztach procesu zakupowego mogą sięgać nawet do 70 % (wg analiz czasopism branży e-procurement). Brak zakłóceń w łączności pozwala zminimalizować błędy w transmisji danych, a w pełni elektroniczne procesy robocze mają pozytywny wpływ na oszczędność czasu i pieniędzy oraz na ochronę środowiska naturalnego.
Jeśli często zamawiają Państwo duże ilości towarów, być może warto wprowadzić własny system zakupów, który obejmuje różne systemy katalogowe.
Odpowiednie rozwiązanie dla wszystkich potrzeb.
1. Katalog dynamiczny
Open Catalog Interface (OCI/PunchOut)
OCI i PunchOut to standaryzowane interfejsy do wymiany zestawów danych katalogowych między Państwa platformą zakupową i naszym sklepem internetowym. Obsługujemy wersje OCI 4 i PunchOut Level 1 i 2.
Prostota użytkowania
Bezpośredni dostęp internetowy do naszych danych katalogowych, bez konieczność ich wcześniejszej instalacji.
Wygoda
Przekazywanie do naszego zewnętrznego systemu sklepowego, następnie bezpośredni zwrot koszyka do Państwa systemu zakupowego (ERP).
Aktualność
Zawiera zawsze Państwa ceny oraz najnowsze opisy techniczne, zdjęcia produktów, wielkości opakowań i kody produktów.
Aktualna dostępność artykułów
Otrzymują Państwo dane o dostępności wszystkich produktów w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że zawsze mają Państwo dostęp do najnowszych stanów magazynowych, co pozwala uniknąć opóźnień lub wąskich gardeł w zaopatrzeniu.
2. Katalog elektroniczno-statyczny
Katalog elektroniczno-statyczny to kompleksowe rozwiązanie do Państwa dyspozycji. Jego atutem jest przejrzystość katalogu, a także jego aktualność dzięki połączeniu z bazą danych w sieci internetowej (API Feed).
Obsługiwane formaty katalogu elektroniczno-statycznego to: BMEcat, CIF, Excel, CSV oraz TXT.
Dostosowanie do indywidualnych potrzeb
Możliwość indywidualnego dopasowania asortymentów (grupy produktów, producenci itd.) oraz tworzenia dopasowanych do klienta klasyfikacji i numerów materiałów lub artykułów.
Szczegółowość
Wzbogacony o informacje o ilościach, ceny, zdjęcia, rysunki konstrukcyjne i informacje dodatkowe, według życzenia.
Skuteczność
Wysoki stopień kontroli dzięki ustalonym dostawcom.
3. Elektroniczna wymiana dokumentów
Electronic Data Interchange (EDI)
Ważnym elementem procesu End-to-End jest nasze rozwiązanie EDI służące do wymiany zamówień, potwierdzeń zamówień i faktur między Państwa i naszym systemem.
Szybkość
Bardzo szybki transfer danych bez zrywania połączenia.
Ekologia
Redukuje zużycie papieru.
Skuteczność
Redukuje czas trwania i koszty procesu.
- Protokoły komunikacyjne / standardy transakcji: SFTP, OFTP, HTTPS, SMTP
- Formaty EDI: EDIFACT, OpenTrans, XCBL, CXMLSAP, IDOCs, ORDERS0x, ZugFerd, XRechnung
4. Customized Web i Special Agreement
Rozwiązanie Online
Customized Web to „małe” rozwiązanie zapewniające zoptymalizowane zakupy materiałów bez własnego systemu e-Procurement.
Special Agreement (specjalne porozumienie) to regularna rejestracja w naszym sklepie internetowym.
Dostosowanie do indywidualnych potrzeb
Ustalane indywidualnie warunki i asortymenty, a na życzenie także logo własnej firmy na portalu internetowym kaiserkraft.
Funkcjonalność
Rozbudowane możliwości wyszukiwania i inne inteligentne funkcje.
Możliwość rozbudowy
Możliwość ustawienia indywidualnych granic budżetu, zarządzania użytkownikami oraz procedury zatwierdzania.
Zatwierdzanie
Przypisywanie w ramach konta różnych uprawnień dla poszczególnych użytkowników. Ułatwia to realizację zadań związanych z zatwierdzaniem
Czy chcą Państwo wiedzieć jeszcze więcej?
Wszystkie informacje na temat e-Procurement i Customized Web można znaleźć również w naszej broszurze dotyczącej e-Procurement.
Dowiedzą się tu Państwo, jakie formaty danych i klasyfikacje obsługujemy oraz w jaki sposób można w krótkim czasie uprościć zakup artykułów i materiałów nieprodukcyjnych.
Zachęcamy do kontaktu z nami!
Nasi specjaliści ds. e-Procurement chętnie odpowiedzą na Państwa pytania.
Wystarczy umówić się na niezobowiązującą konsultację – również w siedzibie Państwa firmy.