Oświadczenie o ochronie danych

OŚWIADCZENIE O OCHRONIE DANYCH W ZAKRESIE KORZYSTANIA Z NASZEGO SKLEPU INTERNETOWEGO


Oświadczenie o ochronie danych dla klientów indywidualnych można znaleźć tutaj.

Pragniemy tutaj poinformować Państwa o tym, jakie dane osobowe są przetwarzane w związku z korzystaniem z naszego sklepu internetowego. Niniejsze Oświadczenie informuje o tym, w jaki sposób korzystamy z danych Państwa jako użytkowników naszego sklepu.

Będąc użytkownikiem zarejestrowanym mogą Państwo korzystać z wielu dodatkowych funkcji, niedostępnych dla użytkowników o profilu gościa. Po to, aby mogli Państwo korzystać z tych funkcji, musimy rejestrować i przetwarzać Państwa dane. Z tej też przyczyny, gdy rejestrują się Państwo jako użytkownicy naszego sklepu internetowego, prosimy o wyrażenie zgody na zapisywanie i przetwarzanie Państwa danych. Jest oczywiste, ze mogą Państwo także bez rejestracji korzystać jako gość z naszego sklepu internetowego.


Treść


1| Nazwa i dane kontaktowe podmiotu odpowiedzialnego za przetwarzanie danych.
2| Pozyskiwanie i przechowywanie danych o charakterze osobowym oraz sposób, cel i podstawa prawna
3| W przypadku zwykłego odwiedzenia naszej strony internetowej.
4| Dokonując zamówienia w charakterze gościa.
5| Rejestracja i zgłoszenie w sklepie internetowym.
6| Zgoda na korzystanie z danych w sklepie internetowym.
7| W trakcie korzystania z formularza kontaktowego.
8| Podczas korzystania z funkcji czatu.
9| Korzystanie z funkcji facebook Remarketing.
10| Zgłoszenie do odbioru naszego biuletynu
11| Udostępnianie danych podmiotom trzecim
12| W zakresie realizacji płatności. Płatność po otrzymaniu faktury.
13| Płatność za pośrednictwem karty kredytowej.
14| Wysyłka towarów
15| Kiedy i w jakim celu kaiserkraft wykorzystuje „Cookies“?
16| Analiza strony internetowej
17| Google Analytics wiredminds Google Remarketing.
18| Korzystanie z Hotjar
19| Prawa osób dotkniętych pozyskiwaniem danych osobowych.
20| Prawo do złożenia sprzeciwu. Bezpieczeństwo danych.
21| Aktualność i zmiany niniejszego oświadczenia o ochronie danych


a) W przypadku zwykłego odwiedzenia naszej strony internetowej

Odwiedzenie naszej strony internetowej nie wymaga podania swej tożsamości. W każdym jednak przypadku pozyskiwane są poprzez przeglądarki i formularze dane do plików o charakterze protokołów.
Bez Państwa udziału rejestrowane są przy tym następujące informacje:
-adres IP komputera zapytującego
-data, długość i czas godzinowy dostępu
-nazwa oraz URL przywołanego pliku, (tj. stron internetowych, które Państwo u nas odwiedzają)
-strona internetowa, z której dokonano wejścia (Referrer-URL)
-wykorzystywana przez Państwa przeglądarka
-ewentualnie także system operacyjny Państwa komputera
-nastawienie języka
-nazwa dostawcy dostępu (provider)
-w przypadku korzystania z funkcji wyszukiwania na naszych stronach internetowych:
- wpisane przez Państwa pojęcia.


Powyższe dane przetwarzane są przez nas w następujących celach:
-zapewnienie stałej dostępności naszych ofert internetowych (budowa połączenia)
-doskonalenie możliwości korzystania z naszej strony internetowej
-zapewnienie bezpieczeństwa i stabilności systemu
-techniczne administrowanie infrastrukturą sieciową
-w celu optymalizacji funkcji wyszukiwania na naszych stronach internetowych -wyśledzenie nadużyć


Podstawę prawną przetwarzania danych stanowi Art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. f OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH (Ogólne rozporządzenie UE o ochronie danych osobowych - EU RODO). Nasz uzasadniony interes wynika z przedstawionego powyżej wykazu celów pozyskiwania danych. W żadnym razie nie wykorzystujemy pozyskanych danych w celu wyciągnięcia wniosków co do osoby użytkownika.
Dane te są przechowywane do chwili ich automatycznego skasowania. Dane są kasowane z chwilą, gdy wzmiankowany powyżej cel przestał być aktualny.
Ponadto w trakcie odwiedzania naszej strony internetowej aktywne są także „Cookies” oraz funkcje analityczne. Bliższe objaśnienia na ten temat otrzymają Państwo w punktach 4 i 5 niniejszego oświadczenia o ochronie danych.


b) Dokonując zamówienia w charakterze gościa

Jeżeli zamawiają Państwo w charakterze gościa produkty poprzez naszą stronę internetową, wówczas pozyskujemy następujące informacje:
-nazwa firmy
-zwrot grzecznościowy
-imię i nazwisko, zamawiającego
-ważny adres e-mail
-adres
-dane do płatności
-w zależności od wybranego przez Państwa sposobu dokonania płatności (np. dane rachunku bankowego)
Dane te pozyskujemy, ażeby:
-móc zidentyfikować Państwa jako naszego partnera umownego
-dokonać sprawdzenia wpisanych danych pod względem spójności i prawdopodobieństwa
-zrealizować płatność wynikającą z dokonanego zamówienia
-móc zrealizować ewentualne roszczenia z tytułu rękojmi
-dochodzić ewentualnych roszczeń wobec Państwa.


Przetwarzanie danych ma miejsce w wyniku dokonanego przez Państwa zapytania i jest zgodnie z Art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. b oraz lit. f OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH niezbędne w celu wykonania umowy i przeprowadzenia czynności przed umownych.


Podobnie jak większość naszych klientów, tak i Państwa z pewnością interesować będzie, ile czasu trwać będzie dostawa przesyłki. Dlatego też umożliwiamy Państwu śledzenie drogi zamówionych przesyłek.


W tym celu musimy przetwarzać dane, podane przez Państwa jako adres do dostawy. Współpracujemy przy tym z firmami dostawczymi, które przewożą Państwa przesyłki, jak również z określonym usługodawcą, który złożył wobec nas zapewnienie o przestrzeganiu przepisów ustawowych o ochronie danych.
Chcąc zapewnić sprawne i proste wykonanie dokonanego zamówienia oraz w celu szybszego wyjaśniania ewentualnych pytań mogą nam Państwo podać ponadto następujące dane: numer telefonu oraz alternatywny adres do dostawy.
Podanie tych danych jest dobrowolne.


Pozyskane przez nas w związku z dokonywanym zamówieniem dane osobowe przechowywane są do upływu ustawowego terminu rękojmi, a następnie automatycznie kasowane, chyba że zgodnie z Artykułem 6 ust. 1 zdanie 1 lit. c OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH jesteśmy w związku z obowiązkiem przechowywania i dokumentowania, nałożonym przez prawo podatkowe i handlowe, zobowiązani do dotrzymania dłuższego okresu ich przechowywania lub też Państwo sami zezwolili na dłuższe przechowywanie danych w rozumieniu Art. 6 ust. 1 zdanie 1 lit. a OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH.


i) Postępowanie w przypadku wystąpienia błędu

Podczas odwiedzania i korzystania z naszych stron internetowych mogą wystąpić błędy. W takim przypadku błąd i kontekst, który jest niezbędny do analizy i usunięcia tego błędu, są przekazywane do nas i analizowane przy użyciu narzędzi, takich jak „Sentry”.
Poniższe informacje są gromadzone bez udziału użytkownika:
-data i godzina wystąpienia błędu
-nazwa i adres URL odzyskanego pliku, (tj. strony internetowej, którą użytkownik odwiedzał w momencie wystąpienia błędu)
-witryna internetowa, z której nastąpiło przekierowanie (adres URL)
-przeglądarka, z której korzysta użytkownik
-jeśli ma to zastosowanie, system operacyjny komputera użytkownika
-komunikat o błędzie, który wystąpił
-informacja o miejscu wystąpienia błędu w naszej aplikacji (ang. stack trace).


Przetwarzamy te dane w następujących celach:
-usprawnienie korzystania z naszej witryny internetowej
-zapewnienie bezpieczeństwa i stabilności systemu.


Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 akapit pierwszy lit. f) RODO. Nasz prawnie uzasadniony interes wynika z wyżej wymienionych celów gromadzenia danych. W żadnym wypadku nie będziemy wykorzystywać zebranych danych do wyciągania wniosków na temat konkretnej osoby.
Dane te są przechowywane do momentu automatycznego usunięcia. Dane zostaną usunięte, gdy powyższy cel przestanie mieć zastosowanie.


d) Korzystanie z Hotjar

Niniejsza strona internetowa korzysta z Hotjar, oprogramowania analitycznego firmy Hotjar Ltd. („Hotjar“) (http://www.hotjar.com, 3 Lyons Range, 20 Bisazza Street, Sliema SLM 1640, Malta, Europe). Z pomocą Hotjaru możliwe jest mierzenie i wartościowanie zachowań użytkowników (kliknięcia, ruchy myszą, wysokość i szerokość otwartego okienka, itp.) na naszej stronie internetowej. Informacje na temat przebiegu wizyty Państwa na naszej stronie internetowej, które w jej trakcie pozyskiwane są przez „Tracking Code” i Cookies, są następne przesyłane do serwera Hotjar w Irlandii i tam przechowywane.


Przez posiadany przez Państwa terminal oraz przez Państwa przeglądarkę mogą być rejestrowane następujące informacje:
-adres IP terminalu (pozyskiwany i przechowywany w zanonimizowanym formacie)
-adres e-mailowy włącznie z imieniem i nazwiskiem użytkownika, o ile udostępnili je Państwo za pośrednictwem naszej strony internetowej
-wielkość ekranu posiadanego terminalu
-typ urządzenia i informacja o przeglądarce
-lokalizacja geograficzna (tylko na poziomie kraju)
-preferowany język, ażeby w takim języku prezentować naszą stronę internetową
-dane logowania


Następujące dane są automatycznie generowane przez nasze serwery, jeżeli użytkowany jest Hotjar:
-korespondująca domena odwiedzone strony
-lokalizacja geograficzna (tylko na poziomie kraju)
-preferowany język, ażeby w takim języku prezentować naszą stronę internetową
-data i czas wejścia na stronę internetową


Hotjar wykorzysta te informacje w celu dokonania oceny wizyty Państwa na naszej stronie internetowej, sporządzenia raportu o korzystaniu z tej strony oraz oceny pozostałych świadczonych usług, które wiążą się z korzystaniem ze strony internetowej oraz z internetowym wartościowaniem tejże strony internetowej.


W celu świadczenia powyższych usług Hotjar korzysta także z usług innych przedsiębiorstw, takich jak na przykład Google Analytics oraz Optimizely. Te firmy zewnętrzne mogą przechowywać informacje, które Państwa przeglądarka wysyła w trakcie odwiedzania strony internetowej, jak na przykład Cookies lub zapytania o IP. W celu uzyskania bliższych informacji na temat tego, w jaki sposób Google Analytics oraz Optimizely przechowują i wykorzystują dane, prosimy zapoznać się z odnośnymi oświadczeniami o ochronie danych.


Cookies, które wykorzystuje Hotjar, mają zróżnicowaną „długość życia”. Niektóre pozostają czynne do 365 dni, inne są ważne tylko podczas aktualnej wizyty na stronie internetowej.
Mogą Państwo zapobiec pozyskiwaniu danych przez Hotjar klikając na poniższy link i postępując zgodnie zawartymi w nim wskazówkami: https://www.hotjar.com/opt-out.


Prawa osób dotkniętych pozyskiwaniem danych osobowych

Mają Państwo prawo:
-zgodnie z Art. 15 OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH zażądać informacji o swoich przetworzonych przez nas danych osobowych. W szczególności mogą Państwo zażądać informacji o celach przetwarzania danych, kategoriach danych osobowych, kategoriach odbiorców, którym ujawniono lub są ujawniane Państwa dane osobowe, planowanym okresie ich przechowywania, przysługiwaniu prawa do korekty, skasowania i ograniczenia przetwarzania lub do złożenia sprzeciwu, przysługiwaniu prawa do zażalenia, o pochodzeniu dotyczących Państwa danych o ile nie zostały one pozyskane od Państwa, jak również o istnieniu zautomatyzowanego trybu decyzyjnego włącznie z tzw. Profilingiem oraz, w określonych przypadkach, także miarodajnych informacji o ich szczegółach;


-zgodnie z Art. 16 OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH zażądać niezwłocznej korekty nieprawidłowych danych lub też uzupełnienia przechowywanych przez nas danych osobowych;
-zgodnie z Art. 17 OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH zażądać skasowania przechowywanych przez nas danych osobowych jeżeli ich przetwarzanie nie jest konieczne do swobodnego korzystania z prawa wolności poglądów i prawa do informacji, do wypełniania obowiązku ustawowego, ze względu na interes publiczny lub też w związku z dochodzeniem, wykonywaniem lub obroną roszczeń prawnych;


-zgodnie z Art. 18 OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH żądać ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, jeżeli zarzucają Państwo nieprawdziwość tych danych, przetwarzanie tych danych jest niezgodne z prawem, są Państwo przeciwni ich skasowaniu w sytuacji, gdy my tych danych już nie potrzebujemy, natomiast są one potrzebne Państwo w związku z dochodzeniem, wykonywaniem lub obroną roszczeń prawnych lub też gdy Państwo złożyli protest przeciwko ich przetwarzaniu zgodnie z Art. 21 OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH; Wnioskowanie o przeniesienie przechowywanych przez nas danych osobowych


-zgodnie z art. 20 RODO. Jeżeli chcą Państwo otrzymać udostępnione nam dane osobowe w ramach prawa do przeniesienia danych, przekażemy je Państwu w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego


-zgodnie z Art. 7 ust. 3 OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH o każdej porze odwołać udzielone nam poprzednio zezwolenie. Ma to taki skutek, że nie wolno nam w przyszłości kontynuować przetwarzania danych, które opierało się na tym zezwoleniu, oraz


-zgodnie z Art. 77 OGÓLNE ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH do złożenia skargi w organie nadzoru. Z reguły mogą się Państwo zwracać w tym celu do organu nadzoru w miejscu swego zwyczajnego pobytu, w miejscu pracy lub też w miejscu siedziby naszego przedsiębiorstwa.


Dane kontaktowe organu nadzoru w miejscu siedziby naszej firmy brzmią:
Urząd Ochrony Danych Osobowych
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa

od lipca br. nowy adres: ul. Moniuszki 1A,
00-014 Warszawa
Infolinia: 606-950-000
e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl