Dobro dla środowiska i wizerunku

W jaki sposób zorganizować CleanWalk w firmie?

2021/10/28

Wszyscy mówią o zaśmiecaniu. Czas coś z tym zrobić. Jako firma mogą Państwo wesprzeć ideę zrównoważonego rozwoju, organizując CleanWalk.

Nigdy wcześniej nie mieli Państwo do czynienia z tematem zbiórki śmieci CleanWalk? Nie szkodzi. Chętnie zdradzimy wszystkie tajniki tego tematu.

Zapraszamy do lektury:

  • Co kryje się pod pojęciem CleanWalk?
  • Jak Państwa firma może na tym skorzystać?
  • Jak zorganizować CleanWalk?

Czym jest CleanWalk?

CleanWalk lub Clean-up-Walk to nic innego, jak zbiórka śmieci, podczas której uczestnicy obchodzą dany obszar, na przykład dzielnicę miasta, park lub teren firmy i zbierają odpady - stąd nazwa CleanWalk (clean = czysty, walk = spacer). Następnie zebrane odpady są utylizowane we właściwy sposób. Takie akcje zbierania odpadów realizowane są przez organizacje ekologiczne, ale także w ramach prywatnych inicjatyw oraz przez firmy.
Dobrze wiedzieć:
Bezmyślne wyrzucanie odpadów jest powszechnym problemem w dużych miastach. Nie tylko powoduje zanieczyszczenie środowiska, ale kosztuje również dużo pieniędzy. Przykładowo w Niemczech miasta i gminy płacą łącznie około 700 milionów euro rocznie za oczyszczanie parków i ulic z jednorazowego plastiku lub niedopałków papierosów, za opróżnianie koszy na śmieci i utylizację odpadów.

Dlaczego CleanWalk opłaca się firmom?

Istnieje kilka powodów, dla których coraz więcej firm odkrywa i organizuje akcje CleanWalk.
Dobro dla środowiska i wizerunku wt$

Wkład w zrównoważony rozwój

Spójrzmy prawdzie w oczy: kto nie woli czystych parków i ulic zamiast przestrzeni zaśmieconych niedopałkami papierosów, puszkami po napojach czy stertami plastiku? Zbiórki śmieci CleanWalk przyczyniają się do utrzymania czystego środowiska. Dodatkowo zwiększa się w ten sposób świadomość uczestników tych akcji na temat ilości odpadów powstających w codziennym życiu. Czasami jest to bodziec do zmniejszenia własnego zużycia odpadów lub przynajmniej do wyrzucania ich tam, gdzie jest ich miejsce.

Dobro dla środowiska i wizerunku wt$

Poprawa wizerunku

Czynienie dobra i mówienie o tym nie jest tylko kwestią zasad. Staje się to coraz ważniejsze w czasach, gdy konsumenci przywiązują coraz większą wagę do wartości, jakie reprezentują firmy. CleanWalk to idealna okazja do promocji wizerunku firmy. Warto więc promować akcję za pomocą informacji prasowych, a następnie zamieszczać relacje z przebiegu na stronie internetowej. Być może uda się również nagrać film i udostępnić go na portalach społecznościowych.

Dobro dla środowiska i wizerunku wt$

Wspieranie budowania zespołu

Zbiórki śmieci CleanWalk wzmacniają poczucie wspólnoty. Pojawia się tutaj coś, czego nie można uzyskać podczas meczu piłkarskiego czy grilla: poczucie, że zrobiło się wspólnie coś dobrego. To tworzy więź. Nie trzeba jednak rezygnować z grillowania. Wystarczy dodać je do programu CleanWalk jako podziękowanie za wspólną pracę.

O tym trzeba pamiętać podczas organizacji

Zwykły wymarsz i wrzucanie odpadów do worka nie jest właściwą strategią na CleanWalk z udziałem grupy osób. Prawidłowe zorganizowanie zbiórki śmieci będzie o wiele korzystniejsze dla wszystkich zainteresowanych. W ten sposób można również zapobiec problemom. Poniżej zebraliśmy kilka punktów, które należy wziąć pod uwagę, aby akcja CleanWalk zakończyła się pełnym sukcesem:

A co potem?

Po zakończeniu CleanWalk warto udokumentować sukcesy, działając jednocześnie dla dobra wizerunku firmy. Również w tym przypadku należy wykorzystać wszystkie dostępne kanały i oprócz tekstu opublikować jak najwięcej zdjęć lub filmów dobrej jakości. Przy odrobinie szczęścia i dzięki odpowiednim zabiegom działu PR sprawozdanie z wydarzenia może nawet pojawić się w prasie. Niezależnie od tego, jak udana była akcja CleanWalk, nic nie stoi na przeszkodzie, aby ją powtórzyć.

W jaki sposób kaiserkraft pomaga w utrzymaniu czystszego środowiska

kaiserkraft regularnie uczestniczy w zbiórkach śmieci CleanWalk. W lipcu 2021 roku rozpoczęliśmy międzynarodową inicjatywę CleanWalk. W ramach tej akcji pracownicy firm kaiserkraft, gaerner, Gerdmanns, Runelandhs i Takkt mogli wziąć trzy godziny wolnego, aby wspólnie z kolegami i koleżankami z pracy zbierać śmieci.

Zapraszamy do dalszej lektury o tym, jak kaiserkraft wspiera ogrodnika Jana Kleena z Wilhelmshaven w jego wolontariackich zbiórkach śmieci CleanWalk.

Dobro dla środowiska i wizerunku mg$

Zachęcamy do kontaktu!

W razie dodatkowych pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji.