Trendy opakowaniowe

Na co należy zwrócić uwagę przy pakowaniu produktów

2021/08/31

Proszę przypomnieć sobie moment, gdy ostatnio rozpakowywali Państwo paczkę. Może był to nowy smartfon pierwszego dnia w pracy, a może nowa drukarka w biurze. Co jest jednak widoczne jako pierwsze podczas rozpakowywania? Odpowiedź jest oczywista – opakowanie.

Pierwszym punktem kontaktu klienta z produktem jest opakowanie. Profesjonalny wygląd sprawia, że konsument kojarzy produkt z wysoką jakością. Mimo że centralną funkcją opakowania jest ochrona transportu, jednocześnie ma ono również charakter reprezentacyjny, a tutaj decydujące jest pierwsze wrażenie.

Poniższy wpis na blogu dotyczy trendów w zakresie opakowań podstawowych i wtórnych, które zostały zilustrowane praktycznymi przykładami. Jednocześnie podkreślamy, na co należy zwrócić uwagę, aby w przyszłości działać z sukcesem. Następnie przedstawiamy prognozy dotyczące kierunku, w jakim zmierza branża opakowań.

Przemysł opakowaniowy w pigułce

Globalizacja, innowacyjne technologie i rosnące wymagania konsumentów mają znaczący wpływ na stale rozwijający się przemysł opakowaniowy. Globalnie wielkość rynku opakowań szacowana jest na niemal 900 mld euro (stan na 2019 r.). Natomiast w samych Niemczech całkowita produkcja przemysłu opakowaniowego wynosi ponad 50 mld euro. Odpowiada to około 2% produktu krajowego brutto. W światowej czołówce plasuje się sektor budowy maszyn w regionie DACH. Ponad 5000 firm w Niemczech, Austrii i Szwajcarii pracuje w branży opakowań.

Nowe technologie i wykorzystanie różnych materiałów pozwalają sprzedawcom szybko reagować na trendy i dostosowywać się do wymagań klientów. Pięć kluczowych trendów w branży opakowań można podzielić na następujące kategorie:

Trendy opakowaniowe wt$

Co przyniesie przyszłość?

W najbliższych latach opakowania będą coraz częściej produkowane z materiałów biologicznych, które są w 100% degradowalne. Poniższe przykłady prezentują przegląd aktualnych innowacji.

Inteligentne opakowania

Trendy opakowaniowe wt$

Aby przeciwdziałać marnotrawstwu żywności, promuje się rozwój „aktywnych opakowań“. Opakowania na żywność, pozwalające na przedłużenie okresu przydatności do spożycia, a tym samym ograniczenie marnotrawstwa żywności, zwiększają popyt na dane produkty żywnościowe.

Na takich opakowaniach znajdują się inteligentne wskaźniki informujące np. o świeżości, temperaturze i pierwszym otwarciu produktu. Mają one pomóc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących konsumpcji dóbr.

Grzyby zamiast styropianu

Trendy opakowaniowe wt$

Ponieważ proces recyklingu styropianu jest trudny, a jest on stosowany przede wszystkim w produktach technicznych, naukowcy opracowali alternatywę wykonaną z grzybów. Materiał opakowaniowy jest biologiczny i nie zawiera żadnych substancji chemicznych. Giganci w zakresie oprogramowania, tacy jak Dell Computers, już wykorzystują nową technologię do wzmocnienia swojego wizerunku i działania na rzecz ochrony środowiska.

Pojemniki na napoje wykonane z alg

Trendy opakowaniowe wt$

Innowacyjne opakowania wykonane z alg rewolucjonizują rynek napojów. Dzięki tej nowej technologii przykładowo napoje bezalkoholowe będą zamiast w plastikowych butelkach dostępne w membranie z alg. Wielka zaleta: produkcja jest niezwykle tania i wariant z algami jest w 100% degradowalny, a poza tym także jadalny.

Czas na pakowanie!

Monitorujmy wspólnie rozwój rynku

Ważne jest, aby obserwować i analizować szybkie zmiany rynkowe podyktowane globalizacją, co pozwoli szybko reagować na nowe trendy. Oprócz przyjazności dla środowiska, w przyszłości kluczowe znaczenie będzie miała przejrzysta struktura logistyczna. Klienci chcą wiedzieć, skąd pochodzą towaryjak zostały przetransportowane. Konsumenci coraz częściej podejmują decyzje zakupowe w oparciu o rozumienie wartości. Przedsiębiorstwa, które nie włączą zrównoważonego rozwoju do swojej strategii korporacyjnej, muszą liczyć się ze stratami.

Trendy opakowaniowe mg$

Zachęcamy do kontaktu!

W razie dodatkowych pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji