Aktualne informacje na temat SARS-CoV-2:
Pomieszczenia socjalne i poczekalnie
W czasach koronawirusa należy koniecznie unikać skupisk ludzi. Jak jednak zorganizować pomieszczenia w firmie, które służą konkretnie do tego celu? Zarówno pomieszczenia socjalne, jak i poczekalnie są po to, aby ludzie mogli w nich przebywać razem przez dłuższy czas.
Poniżej znajdują się aktualne wytyczne i praktyczne środki, których należy przestrzegać, aby zmniejszyć ryzyko zakażenia w pomieszczeniach socjalnych i poczekalniach.
Jakie są oficjalne wymagania dotyczące pomieszczeń socjalnych?
Ważne jest, aby w firmach, zwłaszcza tych odwiedzanych przez klientów, przestrzegać obowiązujących przepisów w zakresie higieny oraz wdrażać skuteczne środki ochronne dla pracowników i gości.
Specyfikacje dotyczące ochrony pracowników i gości w pomieszczeniach socjalnych i poczekalniach firm opierają się na następujących założeniach dotyczących rozprzestrzeniania się koronawirusa:
Wirusy są przenoszone głównie przez dłonie
- Wszystkie powierzchnie, które są regularnie dotykane, muszą być czyszczone tak często, jak to możliwe (np. klamki drzwi, krzesła, klamki okienne lub stoły)
- Drzwi powinny być stale otwarte za pomocą odbojnika podłogowego, co pozwala unikać konieczności ich dotykania
Im większe skupisko ludzi, tym większe ryzyko infekcji
- Należy określić maksymalną liczbę osób, które mogą przebywać w pomieszczeniu socjalnym lub poczekalni
- Pomieszczenie socjalne: należy zaplanować przerwy w różnym czasie, tak aby jednocześnie przebywało w takim pomieszczeniu jak najmniej pracowników
- Poczekalnia: należy ustalać terminy spotkań w taki sposób, aby czasy oczekiwania nie pokrywały się ze sobą, a umówione osoby przychodziiły dokładnie na umówioną godzinę
Im większa odległość między ludźmi, tym mniejsze ryzyko zakażenia
- Należy zmniejszyć liczbę miejsc siedzących w taki sposób, aby można było zachować minimalną odległość 1,5 metra
- Miejsca siedzące można dodatkowo fizycznie oddzielić za pomocą systemu ścianek działowych
Podane informacje mają charakter orientacyjny, a szczegółowe wytyczne dostępne są w komunikatach Głównego Inspektora Sanitarnego.
3 wskazówki dotyczące wdrażania zaleceń odnoszących się do pomieszczeń socjalnych i poczekalni
Informowanie o maksymalnej liczbie osób
Ludzie, siedząc lub stojąc, powinni być w stanie zachować między sobą odległość co najmniej 1,5 metra. Należy zwrócić uwagę na maksymalną liczbę osób za pomocą odpowiednich oznakowań i w razie potrzeby zastosować również oznaczenia podłoża.
Pamiętanie o wszystkich dotykanych powierzchniach
Częsta dezynfekcja wszystkich powierzchni jest szczególnie ważna w miejscach, w których przewijają się różne osoby. Na przykład ekspres do kawy należy dezynfekować zarówno przed każdym użyciem, jak i po skorzystaniu z niego.
Korzystanie ze świeżego powietrza
W pomieszczeniach zamkniętych wietrzenie jest niezbędne. Jeśli nie ma w nich okien, o czyste powietrze należy zadbać za pomocą oczyszczaczy powietrza. W przypadku ładnej pogody alternatywnym rozwiązaniem jest spędzanie przerwy lub przeniesienie poczekalni na zewnątrz.
Checklista dla pomieszczeń socjalnych i poczekalni
Przygotowanie do użytkowania
- Czyszczenie i dezynfekcja powierzchni, w tym powierzchni dotykowych
- Określenie maksymalnej liczby osób, które mogą przebywać w danym pomieszczeniu
- Zwrócenie uwagi na maksymalną liczbę osób za pomocą odpowiednich znaków i oznaczeń podłoża
- Pomieszczenie socjalne: planowanie przerw w różnym czasie
- Poczekalnia: ustalanie terminów spotkań w taki sposób, aby czasy oczekiwania nie pokrywały się ze sobą
- Zmniejszenie liczby miejsc siedzących, tak aby zapewnić odstęp co najmniej 1,5 metra
- Oddzielenie miejsc siedzących systemem ścianek działowych lub szybą chroniącą przed infekcjami
Podczas użytkowania
- Kilka razy dziennie: czyszczenie i dezynfekcja wszystkich powierzchni, których ludzie dotykają
- Przed użyciem i po użyciu: czyszczenie i dezynfekcja wszystkich urządzeń (np. ekspresu do kawy)
- Cztery razy dziennie: wietrzenie każdorazowo przez pięć do dziesięciu minut (alternatywnie: ustawienie oczyszczacza powietrza)
Skontaktuj się z nami!
W razie pytań prosimy o kontakt pod numerem telefonu +48 22 623 03 42 lub o wiadomość e-mail na adres kaiserkraft@kaiserkraft.pl