Back to Business
Aktualne informacje na temat SARS-CoV-2: Powierzchnie handlowe
Po tygodniach od zamknięcia firmy zajmujące się handlem detalicznym mogły wreszcie odetchnąć z ulgą. Zgodnie z obecnym stanem rzeczy galerie handlowe mogą być ponownie otwarte. Obowiązują jednak rygorystyczne uwarunkowania, niezbędne w handlu detalicznym: w końcu indywidualny kontakt i bliskość klienta to jedne z kluczowych elementów tego rodzaju działalności.
Tutaj dowiedzą się Państwo, jak niezawodnie chronić swoich klientów i pracowników, przestrzegać wymogów prawnych, a jednocześnie nadal zapewniać optymalne warunki do robienia zakupów.
Jakie zalecenia odnoszą się do handlu detalicznego?
- Warto oddzielić stanowisko pracy, np. szybą chroniącą przed infekcjami, z zachowaniem odległości wynoszącej co najmniej 1,5 m.
- Bezpieczne odległości należy również wyraźnie oznaczyć w miejscu ustawiania się klientów, np. za pomocą taśmy klejącej.
- W większości przypadków Państwo lub Państwa pracownicy mają obowiązek noszenia osłony ust i nosa, którą zapewniają Państwo jako pracodawca.
- W niektórych przypadkach wystarczającym rozwiązaniem jest umieszczana przy kasie ścianka chroniąca przed wirusami.
- W sektorze handlu detalicznego oczekuje się zwrócenia szczególnej uwagi na standardy higieniczne. W obecnym czasie należy uważać zwłaszcza na higienę w miejscu pracy!
- Obowiązek noszenia maseczek ochronnych odnosi się także do klientów
Zatrudniają Państwo pracowników?
Pracodawcy zobowiązani są do udzielania swoim pracownikom wyczerpujących informacji na temat ryzyka infekcji oraz zasad higieny. Obejmuje to promowanie wśród pracowników częstego i dokładnego mycia rąk. Należy również regularnie przypominać o środkach ostrożności, takich jak odwracanie się od innych osób podczas kichania i kaszlenia i jednoczesne zakrywanie ust i nosa zgiętym łokciem.
Ponadto w praktyce są Państwo zobowiązani do podjęcia działań, których celem jest aktywna ochrona pracowników i klientów:
- Brak fizycznego kontaktu z klientami i pracownikami.
- Zapewnienie w toaletach i pomieszczeniach roboczych środków dezynfekujących, mydła w płynie i dozowników ręczników.
- Oznakowanie i zachowywanie minimalnej odległości wynoszącej 1,5 m pomiędzy pracownikami i 2 m pomiędzy klientami.
- Układanie grafików w taki sposób, aby godziny pracy i przerwy nie wypadały dla wszystkich w tym samym czasie oraz by na danej zmianie obecni byli zawsze ci sami pracownicy.
Ponadto trzeba się stosować do zaleceń lekarskich. W obecnych czasach należy bez zbędnej biurokracji przyjmować zwolnienia lekarskie – dla dobra ogółu.
Podane informacje mają charakter orientacyjny, a szczegółowe wytyczne dostępne są w komunikatach Głównego Inspektora Sanitarnego.
3 wskazówki do wdrożenia w miejscach handlu detalicznego
Taśmy i stojaki do zaznaczania bezpiecznych odstępów
Oznaczenia podłoża i taśmy odgradzające są zgodne z wytycznymi, pozwalają uniknąć dezorientacji i chronią klientów i pracowników mimo bliskości klienta.
Ścianki i przegrody pozwalają unikać kontaktu fizycznego
Profesjonalne ścianki działowe i szyby ochronne gwarantują pracownikom i klientom
niezawodną ochronę przed SARS-CoV-2, pozwalając jednocześnie na optymalną obsługę klientów.
Ochrona siebie i innych przez zasłanianie ust i nosa
Przyłbice ochronne i maseczki ochronne zapobiegają rozprzestrzenianiu się SARS-CoV-2, a przy tym nie ograniczają niepotrzebnie Państwa ani Państwa pracowników podczas obsługi klientów. Zapewniając maseczki ochronne także dla klientów, pokazują Państwo, że dbają również o ich zdrowie i dobre samopoczucie.
Checklista dla handlu detalicznego
Przygotowanie i komunikacja
- Informowanie pracowników o ryzyku infekcji w przypadku przebywania wśród innych osób
- Przekazanie niezbędnych informacji o zasadach higieny osobistej i środkach ochronnych
- Dokładne i higieniczne sprzątanie sklepu
- Wyposażenie powierzchni handlowej i toalety pracowniczej w artykuły higieniczne (mydło, środki dezynfekujące, ręczniki papierowe)
- Ustalenie alternatywnego powitania (bez kontaktu fizycznego)
- Oddzielenie obszaru kas przy zachowaniu minimalnej odległości 1,5 m (ścianka chroniąca przed wirusami)
- Wyraźne oznaczenie odległości ochronnych obowiązujących na powierzchni sprzedażowej (taśma klejąca)
- Ustalenie przerw w różnym czasie i zawsze ci sami pracownicy na danej zmianie
Wytyczne dotyczące sprzedaży
- Brak fizycznego kontaktu z klientami oraz współpracownikami
- Noszenie osłony ust i nosa podczas doradzania klientom
- Zapewnienie maseczek dla klientów, aby każdy klient mógł wejść do Państwa sklepu
- Kilka razy dziennie: czyszczenie i dezynfekcja wszystkich powierzchni
- Cztery razy dziennie: wietrzenie
- W przypadku podejrzenia zakażenia u pracownika: poinformowanie o tym właściwych służb sanitarnych
Skontaktuj się z nami!
W razie dodatkowych pytań prosimy o kontakt telefoniczny +48 22 623 03 42 lub wiadomość e-mail na adres: kaiserkraft@kaiserkraft.pl.